21.3.2014
Zhitonoski tank
Insinööri Maxsimov kehitti kevyen, vain yhden miehen panssarivaunun 1920, samaan
aikaan kun ensimmäiset Ruski-Reno vaunut valmistettiin.
Tässä Krasnoje Sormovo tehtaan Zhitonoski panssarivaunussa oli miehistönä vain yksi mies. Kuljettajan makaava asento teki vaunusta hyvin matalan.
Aseistus oli etupanssarin pallo-niveleen asennettu 7.62 mm maxim konekivääri.
Käytännössä kuljettajan asento oli kaikkein suurin ongelma.
Yksi mies ei voinut kunnolla toimia taistelukentällä. Tähystys, ajo, ampuminen, joten yhdelle miehelle tehtävä oli liikaa ja kaikki tämä makuu asennossa.
Moottori oli AMO: lisenssillä valmistama Fiat bensiini. 40 hp/29kw, nopeus 70 km/h. Vaunun panssarointi 10mm. Vaunu painoi 2250 kg. Vaunun pituus oli 215 cm.
Näitä vaunuja valmistettiin yhteensä 16 kpl vuosien 1920-1922 aikana.
Telakka Krasnoje Sormovo = Nizni Novgorod, Tehdas no: 112 = Shipyard/submarine.
Avtomobilnoje Moskovskoje Obštšestvo (AMO) = ZIL truks
ZIL = Zavod Imeni Likhacheva / Zil Cars. (limousine)
Gaz = Moskovan pikku autotehdas/Moskvits (muscovite) Moscow's small car factory.
Maxsimov engineer developed the lightweight, just a one-man tank, 1920, at the same
time, when the first Ruski Reno tanks were manufactured.
This Krasno Sormovo factory makes Zhitonoski a tank was manned by only one man.
The driver was lying position of the vehicle is very low.
Armament was a frontal ball-joint mounted, 7.62 mm machine gun maxim.
In practice, the driver's position was the biggest problem.
One man could not properly operate on the battlefield. Look-out, driving, shooting, so one man to do was too much and all this lying down.
The engine was AMO manufactured under license from Fiat car engine. 40 hp/29kw, the speed of 70 km / h, engine used gasoline, 10 mm armor.
Wagon weighed 2250 kg. The wagon had a length of 215 cm.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Any explosive ammunition or empty cores, you can put in this.