13.5.2014

T-46-1

Leningradin traktoritehdas no: 185 valmisti T-26 panssarivaunusta uuden version, syy oli halu parantaa T-26 vaunun huono liikkuminen maastossa. Vaunu valmistui 1935.

                         
Rakenteelta tämä tankki oli sekoitus, sen runko oli T-26 vaunu, BT-panssarin Christie
tyyliset, suuret telapyörä ja ylä-telarullat. 

Vaunu liikkui myös pyörillä, jo silloin vetävä pyörä-pareja oli kaksi samalla puolella.
Voimansiirto toiminta oli epävarma ja niiden rakenne oli monimutkainen.

                   
Panssarivaunu paino 17,2 tonnia, aseistus 45 mm tykki, kaksi konekivääriä sekä yksi
liekinheitin edessä. 

Vaunusta valmistettiin myös vain liekinheittimellä varustettu versio.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------                                              Kuvahaun tulos haulle T-46-1             
Valmistusmaa: Neuvostoliitto
Tuotantovuosi: 1936-1937
Valmistusmäärä: 4
Käyttäjämaa: Neuvostoliitto
Paino: 17,5 tonnia
Miehistö: 3
Pituus: 5730 mm
Leveys: 2740 mm
Korkeus: 2490 mm
Maavara: 400
Panssarointi: 15 - 22 mm
Aseistus: 45 mm 20K piipun cal . 46 ammukset 101 kpl + 3 × 7,62 mm DT mg
Moottori: V-8 nestejäähdytteinen bensiini 330 hp
Teho / paino: 18,9 hp / tonni
Jousitus: Christie riipustettu systeemi.
Pintapaine: 0,8 Kg / cm2
Vetotapa: Pyörän kaava 8 × 4/2
Nopeus: Maantiellä 58 km / h 58 / Pyörillä 80 km / h
Toimintamataka. Telaketjut maantie 220 km / Pyörä 400 km. 
Nousukyky:  ° 40 °
Esteen ylitys: 80 cm
Esteen leveys: 2,0 m
Syväys: 1,0 m
-----------------------------------------------
T-46 is a Soviet fast light-tank developed in the 1935, as an improvement to T-26 tank. The design was later discarded by the government, after the prototypes were made, and tested. The project ended up being too expensive and poor-fitted, for being a light-tank at that time. The thin armor, big and bulky design and small main armament, put the crew in great danger, which made the tank poorly fitted for the use in the battlefield.
Kuvahaun tulos haulle T-46-1
History
The Soviet T-46, began as an improvement to the T-26. The only major difference between the T-26 and the T-46 is the suspension system. The T-26 suspension consisted of eight small road wheels carried in pairs on small bogies. 
The bogies were supported in pairs by leaf springs. This was a much less effective system then the Christie suspension, which had a more advanced, yet more expensive system to maintain and produce. 
                              
This is the reason why the OKMO team at Zavod No.185 was ordered by the Government of Soviet Union to produce an improved version of the fast light-tank, T-26.

                        
Yet the design of the T-46 has proved being too expensive, compared to the final performance of the vehicle to mass-produce. The thin armor, small main armament and the bulky, big design of tank, made the government of Soviet Union cancel the project, and rather create the T-26S and later T-46S, as the improved, mass-production capable tanks.

Yet some legacy left over by the T-46S, a later improved version of the T-46 lived on to see the battles in Finland, where The Soviet Union had a few humiliating setbacks.

2 kommenttia:

  1. The turret does look rather bulky. Larger main gun would have helped too!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hello.
      Yes, it is.
      On the other hand trolley is a new variant of the Vickers 6 ton / T-26 tank.
      There are just a lot of big wheels and a bigger engine.
      The hull, turret and gun are the same.

      Poista

Any explosive ammunition or empty cores, you can put in this.