Filmed in Finland.
Movie time: winter was the warmest in the last ten years
These year snow must make snow-cannon method.
Tanks and mostly stunts is soviet
The attacks include many russians stunts
My divorce begin same year (time 1969 - 1989)
T-26 vaunujen maastokelpoisuus oli heikko.
Telaketjut lähti helposti pois päältä.
Moottorissa oli kesällä jäähdytys ongelmia.
Tästä syystä polttoaine kaasuuntui polttoaine pumpussa
Talvella oli käynnistys ongelmia.
Tämä johtui huonosta magneetosta joka ei antanut kunnollista kipinää.
Lisättiin kuljettajalle käsikäyttöinen magneetto, joka antoi lisä kipinää
Kuljettaja pyöritti käsin pientä kampea (veivi = crank handle)
samalla kun vaunua käynnistettiin
Talvi: Neuvostoliiton tankki miehet pitivät kaasuttimen kansi löysällä (4 ruuvia)
Siksi, koska oli helppo lisätä / täyttää tyhjä kammio bensiinillä.
Tästä syystä kansi oli aina löysä.
Taistelutila oli hyvin kylmä, ei lämmitystä. Kylmyyttä lisäsi moottorin jäähdytys ilma
joka otettiin taistelutila kautta. Muuta tuuletusta ei ollut.
Lämpö tuli eniten vaihdelaatikon ja vähän ohjaus järjestelmä kautta.
Moottorin öljy jäähdytin oli asennettu moottorin yläpuolelle.
Suojana oli vain säleikkö ja myöhemmissä malleissa panssari.
Moottori imi hengitys ilmaa öljyn jäähdyttimen kautta ja tämän jälkeen moottorin vielä jäähdytys ripojen kautta.
Tämä menetelmä oli T-26 arka paikka, etenkin kun tähän heitti molotovin coctailin.
Moottorin kaasutin oli melko avoin, joten moottori syttyi helposti tuleen.
Kytkin oli ali-mitoitettu ja kytkin levy paloi herkästi.
Vaihto kävi nopeasti, suomen 20 - 30 pakkanen, vain 2-3 tuntia.
Neuvostoliitto toimitti espanjaan 312 kpl T-26 tankkia jossa vaunu oli kaikkein yleisin.
Japanin hyökkäyksen jälkeen Kiina, 87 kpl.
Japanin ja Neuvostoliiton sodassa 1938 - 1939 oli käytössä T-26 panssarivaunuja.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Any explosive ammunition or empty cores, you can put in this.