2.11.2014

Sumida Armoured Car

Sumida M.2593 oli panssaroitu auto jota valmistettiin Japanissa 1930-luvulla. (Katso myös Type 93 Armoured Car )

Auton suunnitteli Sumida yhtiö,  Mallia M.2593 tuotettiin 1933 vuoden alussa nimellä Ishikawajima Motor Works. Erityinen ominaisuus tässä panssari autossa oli että sen pyörien tilalle voitiin vaihtaa rautateiden pyörät. 
Etu- ja taka pyörien raideleveyttä voi säätää rautatien eri raide leveydelle sopivaksi. 
Maantie ajossa panssariauton kaikissa pyörissä oli täys-kumiset renkaat.

Auto pystyi kulkemaan suuremmalla nopeudella kiskoilla kuin maantiellä, saavuttaen jopa 37 mph (60 km / h). Auto menestyi hyvin pitkillä matkoilla kun Japani miehitti 1937 Kiinan, mutta maastossa auton suorituskyky oli huono, koska sen taka-akselit oli kiinteällä asennuksella, siis ilman tandem-banjo rakennetta. 

Tämän panssaroidun auton miehistöön kuului tavallisesti kuusi miestä, mutta sen aseistuksena oli yleensä vain yksi 7,7 mm konekivääri.
Japanese armored cars in the Battle for Shanghai. A Type 93 is second from left.
--------------------
Tekniset tiedot
Alkuperämaa: Japani
Miehistö: 6
Paino: 15400 paunaa (7000 kg)
Mitat: Pituus: 21,55 ft (6,57 m); Leveys: 6,23 ft (1,9 m); korkeus: 9,68 m (2,95 m)
Toimintamatka: 150 km (240 km)
Panssarointi: 0,39 (10 mm)
Aseistus: 1x 7,7 mm konekivääri
Moottori: 1 x 4-sylinterinen 45 hv (34 kW) bensiini moottori.
Nopeus:  Maantiellä: 25 mph (40 km / h) suurin rautatie nopeus: 37 mph (60 km / h)

-------------------------------
The Type 93 Armoured Car (九三式装甲自動車?) was an armoured car used by the Empire of Japan during World War II.) see also Sumida M.2593
The Type 93 was specifically designed to be operated on rail or roads.[1] For that purpose, it was equipped with two kinds of wheels: flanged steel wheels for railroad use, and solid rubber tires for roads. They were used extensively in China.
The Sumida M.2593 was an armoured car produced in Japan in the 1930s. (see also Type 93 Armoured Car)


Designed by the Sumida firm, the M.2593 was produced beginning in 1933 at the Ishikawajima Motor Works. A defining feature of this vehicle is that its road wheels could be exchanged for flanged railway wheels. The front and rear sets of wheels could even be adjusted to various rail gauges. The car was capable of traveling at higher speeds on rails than on the road, going up to 37 mph(60 km/h). 
The car was successful in covering great distances in the 1937 invasion of China, but its off-road performance was poor due to its solid road wheels. The armoured car was crewed by six men, and was usually armed with one 7.7 mm machine gun.

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Hello.
      Yes. Some european (I think english) cars gopy
      I think all Armour car is very easy to made
      the cars frame is ready, only the cladding is required

      Poista

Any explosive ammunition or empty cores, you can put in this.