13.5.2015

SU-7 + S-51


Neuvostoliitossa rakennettiin 1931 ensimmäiset rynnäkkötykit. Sama vuosi valmistui
myös pieni sarja T-27 tankin rungolle panssarin torjunta vaunuja joiden aseistuksena oli 37 mm tykki.

1933 valmistui T-28 rungolle 152 mm rannikkotykki joka suuntaus oli 360 astetta.
Vaunu nousi irti maasta jalustalle. Pyörityksen käyttövoiman antoi vaunun moottori.

Sama vuosi (1933) valmistui kaksi SU-7 vaunua. Vaunujen runkona oli T-35 tankki.

Ensimmäisessä vaunussa oli 203 mm howitzer M1931. Vaunun paino oli 106 tn.
Rekyylin takia vaunussa oli takana maatuet.

Toisessa vaunussa oli pää aseena 305 mm howitzer M1915. Vaunun paino 130 tn.
Rekyylin takia vaunussa oli maatuet.

Eräs kokeilu oli T-28 rungolle asennettu 280 mm mortar M1939, jota rakennettiin muutama kappale

Neuvostoliiton viimeinen yritys valmistaa raskaita 203 mm haupitseja oli S-51.
Alusta oli KV-1S runko, johon oli asennettu B-4 haupitsi M1931. Huhtikuussa 1944 vaunun testien aikana esiintyi vakavia ongelmia, johtuen suuren rekyylin aseesta, jota ei saatu tuettua riittävästi. Vaunua S-51 voitiin käyttää tankkien tai jalkaväen tukiessa niitä, tai normaali tykin tapaan. 





6 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Hi.
      The winter war..
      Yes, terrible.
      Both (SU-7 1 + 1) constructs were unsuccessful
      Similarly, the S-51 later.
      The factory did not want to produce (SU-7 but was must.
      Stalin command
      Carriages test was the Karelian Isthmus, the Winter War
      against the Mannerheim line of bunkers

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Hello J-C
      Yes, this is horrible vehicle
      :) Are you never heard KV-5 tank...

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Good morning, J-C
      Yes it is a trumpeter.
      Photo can be found on google assistance
      Nearby there is also a link to Banzer Serra page

      Poista

Any explosive ammunition or empty cores, you can put in this.